Obraz na zámku v Kroměříži mi svým výjevem připadal strašlivý, zrůdný. Vnímala jsem postavu visící za nohy hlavou dolů, jakoby byla lidská a zároveň lidská nebyla. Promítalo se do toho cosi silně zvířecího a mísilo se to s pocitem bolesti, bezmoci a uvěznění.
Prostor jako základní prvek architektury je charakterizován svým prostředím: jak světlem, tak materiály, geometrií či účelem, jemuž má sloužit. V pojetí Petra Kvíčaly je prostor umocněn souzvukem s uměleckým dílem. Důkazem je nástěnná malba v brněnském divadle Reduta.
První gotické stavby se objevují u nás až ve 13. století. Z tohoto období je i bohatě zdobený gotický portál v západním průčelí románsko-gotické cisterciácké baziliky Nanebevzetí Panny Marie Porta coeli v Předklášteří u Tišnova na Moravě.
Pohádky jednoduchým způsobem sdělují celou lidskou zkušenost. Slouží jako nedirektivní výchovný prostředek, který má dítěti vštípit základní pravidla, např. když bude pohrdat svým domovem, může o něj přijít.
„Cožpak nevíte, že jsem musel hrát ďábla, aby ostatní z toho mohli stavět nádherné katedrály?“
Kdo měl potřebu vznést takovou otázku a komu je určena? Katedrály, stejně jako kterýkoliv jiný artefakt, jsou vnějším projevem schopnosti svých tvůrců komunikovat v symbolech. Přes katedrály a nitro člověka směřuje odpověď ke hledajícímu, který při nacházení a poznávání protikladů dochází k vlastní celistvosti.
Příběh vypráví o tom, čím vším pro nás mohou být naše domácí zvířata.